Select

Hoe maak je een zomerhit product?

By admin on 29 juni, 2016

Het Brabantse bedrijf Fatboy heeft al jaren een succesvolle lijn producten, die ontstaan zijn met de ‘ouderwetse’ zitzak. Het topproduct van Fatboy. Door de jaren heen bedachten ze naast de zitzak diverse nieuwe producten, zoals een hangmat (haeddemock, vrij vertaald uit het Brabants ‘Heb je ‘m ook?’), lampen, picknickkleed en zitzakken voor honden.
De traditionele zitzak van Fatboy kent veel concurrentie van ‘namaakproducten’, vanwege de hoge prijs van de Fatboy zitzak. Vanaf begin dit jaar werkt Fatboy samen met Lamzac, eigenlijk een concurrerend product in een lager segment.
De Lamzac Hangout is een zitzak die je zelf kunt vullen met lucht, gemakkelijk meenemen in een klein rugzakje en is een stuk aantrekkelijker geprijsd. Meenemen op vakantie, naar je favo zomerfestival, het strand (mocht het nog mooi weer worden in Nederland) en je kunt er zelfs mee drijven in ‘t zwembad.
Inmiddels is het een collectors item aan het worden, want na de lancering op 11 januari was het product binnen de kortste keren niet meer leverbaar. In mei kwam er nieuwe voorraad en ook nu zijn diverse kleuren zijn al weer uitverkocht in de webshop van Fatboy. Fatboy gebruikte voor de promotie van het nieuwe product een mix van online marketing tools.
Op 11 januari ging de Lamzac online en binnen de kortste keren ging het product viraal op het internet.
De website crashte van de Lamzac regelmatig, maar er werd goed op ingespeeld door Fatboy. “‘Dear internet, thank you sincerely for the enormous support on our official website. You hugged the server so tight it couldn’t handle all the love,’ they wrote on Facebook last week.” Zelfs in het buitenland werd het product goed opgepikt!
“Als je hem hebt gezien, wil je hem gewoon hebben!”
“Wherever you go, make yourself comfortable”
Eigenlijk heeft het product niet eens een goede propositie nodig, want het productconcept is zo sterk! De combinatie van de naam, die vanzelf een glimlach op je gezicht tovert, met het innovatieve product, maken in dit geval de Lamzac. De marketingafdeling bij Fatboy heeft het eigenlijk wel heel gemakkelijk. Zo’n cool product verkopen is natuurlijk een eitje, dat verkoopt zichzelf.
Is het al zomer?
Loading