Select

Waarom je een social media strategie moet hebben?

By admin on 29 maart, 2016

Je kunt natuurlijk met hagel gaan schieten. Dan weet je zeker dat je wel iemand bereikt. Maar bereik je ook de juiste mensen? Met de juiste boodschap?

Dat zijn vragen die wij altijd stellen aan bedrijven die “iets met social media willen”. Vaak hebben bedrijven al wel een facebook of linkedin pagina, maar ja wat ga je er dan opzetten. Na 10 berichten is de inspiratie vaak wel op.

Dus gaan wij altijd terug naar de basis! Wie ben je als merk, wat wil je uitstralen? Dit moet de rode draad zijn voor al je communicatie, ook voor social media. Je moet je niet ineens anders gaan gedragen dan je bent, omdat het een ander medium is. Natuurlijk mag de ‘tone of voice’ wel iets anders zijn, zeker bij de verschillende doelgroepen.

Dat betekent dat als wij voor klanten aan de slag gaan, we beginnen met een strategie. Kan dat voor social media? Jazeker!

We gaan samen zitten en bedenken doelstellingen (algemeen en op campagne niveau), we segmenteren de doelgroepen en vervolgens de boodschap.

We zorgen voor een spreiding van berichten, op basis van het Awareness > Appreciation > Action > Advocacy model. Het doel op social media is niet om te zenden, maar je wilt interactie! En uiteindelijk moeten mensen echt “fan” van je worden! Want dan gaan ze pas echt over je praten.

Meer weten over social media voor jouw bedrijf? Stuur ons gewoon ff een mailtje op hallo@thumbs-up.nl!

Loading